Pandemi Covid 19 nedeniyle küresel durumun zaten değiştiği ve değişikliklerin, bizim tepki verebileceğimiz hızdan daha dinamik ve geri dönüşümsüz olacağı görülmektedir. İş gücü piyasasında üssel bir değişim yaşanmakta ve uygun becerilere sahip iş gücünü ele almakta artan bir sorun bulunmaktadır. Mevcut durum, yaşam tarzı değişiklikleri, pandemiyle sınırlı olmayıp, oluşturulan işlerin büyük bir kısmının zihinsel olarak fiziksel emekten çok daha yoğun olmasından kaynaklanan uzaktan veya mesafeli çalışma olasılığının artması gibi birkaç faktörle birleştirilmektedir.
Bu artan eğilime cevap verilmesi, yükseköğretim kurumları tarafından ele alınmalıdır. Eğitim yöntemleri ve araçlarına yeni yaklaşımların dahil edilmesi, yeni müfredatlar, tamamlayıcı önlemler, özel öğrenme ekiplerinin, programlarının veya merkezlerinin geliştirilmesi, yeni bilgi ve becerilerin üretilmesi ve yükseköğrenim öğrencilerine sunulan mentorluk süreçleri zorunlu hale getirilmektedir. TACOHEQ projesi, Bulgaristan, Yunanistan, Sırbistan ve Türkiye'deki üniversiteleri, Covid 19'un küresel pandemisinden ve çevrimiçi mesafeli eğitimler gerektiren gelecekteki benzer olaylardan kaynaklanan zorluklarla başa çıkmak için yeni stratejik ortaklıklar kurarak güçlendirmeyi amaçlayan 24 aylık bir projedir.
Proje, geçtiğimiz yıl, Covid 19 pandemisi nedeniyle katılımcı üniversitelerin öğrencileri, eğitim ve idari personeli tarafından çevrimiçi mesafeli eğitim sürecinde karşılaşılan başlıca eksiklikleri ve zorlukları belirleyecektir. Bu zorluklar, deneyimli ortak organizasyonlar – Araştırma ve Analiz Merkezi (Bulgaristan) ve Udruzenje gradjana Osvezenje (Sırbistan) tarafından derinlemesine analiz edilecek ve özel bir belgede ilgili bulgular ve öneriler sunulacaktır. Bu sonuçlara dayanarak, Biyoenformatik ve Veritabanları üzerine çevrimiçi mesafeli eğitim için özel kurslar, proje ortağı üniversiteler olan - Güney-Batı Üniversitesi “Neofit Rilski” - Blagoevgrad (Bulgaristan), Selanik Üniversitesi (AUTH, Yunanistan), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (Türkiye) tarafından geliştirilecektir.
Proje sonucu olarak, yüz yüze eğitimden çevrimiçi mesafeli eğitime geçişi sağlayan tam bir metodolojinin, sadece Bioinformatik ve Veritabanları kursları için değil, mevcut ortaklığın ötesindeki diğer kurslar ve üniversiteler için de uygulanabilir ve onaylanmış olması beklenmektedir. Beklenen etki, zorlu ve değişen bir ortamda yenilikçi ve esnek öğrenme yöntemleri sunma konusunda yükseköğretim kurumlarının yeteneği açısından önemli olacaktır.
Proje kapsamında geliştirilen “Veritabanları Hakkında Online Eğitim (İngilizce)” içeriklerine ulaşmak için tıklayınız.
Proje kapsamında geliştirilen “Veritabanları Hakkında Online Eğitim (Türkçe)” içeriklerine ulaşmak için tıklayınız.